Ana içeriğe atla

CURIOUSLY QUALITY STRONG MİNTS 50 gr, TENEKE İLAÇ KUTUSU


CURIOUSLY QUALITY STRONG MİNTS 50 gr,  TENEKE İLAÇ KUTUSU

İngiliz malı

Made in England    

Kutular 6*9,5*2,5 cm boyutlarındadır. Kutuların kapağında St Michael ve Marks & Spencer başlıklarıyla, Curiously Qualıty Strong Mints yazılmıştır. 50 gramdır. Arkasında, Peppermints başlığı altında içindeki maddeler, besin değerleri, 50 gram olduğu ve Marks & Spencer tarfından İngiltere’de üretildiği yazılıdır. Kutu 1990 lı yıllara aittir.

Marks and Spencer plc (aynı zamanda M&S) merkezi İngiltere, Büyük Londra içerisindeki Westminster şehrinde bulunan bir perakendecilik şirketidir. Giyim, ev ürünleri ve lüks gıda ürünleri satışında hizmet veren şirket, 1884 yılında Michael Marks ve Thomas Spencer tarafından, İngiltere'nin Leeds şehrinde kurulmuştur. Şirket Kasım 2008'den itibaren Kellogg's Corn Flakes gibi markalı ürünler de satmaya başlamıştır. Şirket 1998 yılında, vergi öncesi karı £1 milyara ulaşan ilk İngiliz perakendeci olmuştur. Şirketin İngiltere çapında 852 mağazası bulunmasının yanı sıra, Hindistan'da 52, Türkiye'de 48, Rusya'da 37, Yunanistan'da 27, İrlanda'da 17, Fransa'da 14, Polonya'da 11, Macaristan'da 6, Finlandiya ve İspanya'da 5 mağazası vardır. O günler şöyle anlatılıyor;  “Bir kuruşun yapabilecekleri inanılmaz. Michael Marks'ın 1884'te Leeds'de ilk pazarını açarken kullandığı slogan, 'Fiyatı sorma, bu bir kuruş’muş. Daha basit olamazdı ve hem fikri hem de sıkı çalışması kısa sürede meyvesini vermiş. Ancak Michael, 1894'te Tom Spencer ile ortaklığa girdiğinde, şirket gerçekten şekillenmeye başlamış. Yaşam koşulları iyileştikçe büyüyor ve yenilikler yapıyorlarmış. Çoğu mağaza stoklarını tezgahların arkasında tutmasına karşın, M & S mağazaları müşterilerin incelemesi için her şeyi tepsilerde sergilemiş. 1914'te Birinci Dünya Savaşı'nın patlak vermesi aynı zamanda kaynakların sınırlı olduğu anlamına geliyormuş, bu yüzden insanlar eski kıyafetlerini güncellemek için sattığımız düğmelere, iğnelere ve iplere gerçekten ihtiyaç duyuyorlarmış.1920-1940 lı yıllar, perakendeciler dahil hiç kimse için kolay olmamış. Ancak uyum sağlayan şirketler hayatta kalmış. İç çamaşırları da dahil olmak üzere hayatın temellerini daha fazla satmaya başlamışlar. O zamandan beri sütyen, en ikonik ürünleri haline gelmiş ve şimdi her üç kadından biri M & S'den satın alınan birini giyiyormuş. Ancak bu dönemde bugün çalışma tarzlarını şekillendiren çok daha fazla şey olmuş.1940-1950 lerde, Savaşta daha da fazla zorlukla karşı karşıya kalmışlar. Mallarımı ve çalışanları azalmış ve mağazaları düşman ateşi altındaymış. Ve 1941'de 'Sivil Kıyafet Yapımı (Kısıtlama Emirleri)', her ürün için sadece 5 düğme, 2 cep ve 4 metre dikiş kullanabilecekleri anlamına geliyormuş. Özellikle her koşulda kaliteyi nasıl sunacakları konusunda çok şey öğrenmişler. 1950-1960 lar da Cazibe geri döndüğünde şikayet etmemiş ve ileriye bakmışlar. İyimserlik, Christian Dior 'Corolle' koleksiyonundan etkilenen yeni bir giyim tarzıyla özetlenmiş. Bu tarz Yeni Bakış olarak bilinmeye başlanmış, çünkü cüretkar formu daha önce görülmemiş ve muhtemelen buna izin verilmezmiş. 1960-1970 de Mini etekleri ve Beatles'ı unutun, önemli olan tavuklarmış. Bu belki de her şeyin mümkün göründüğü bir zamanmış. Gıda ve tekstildeki yenilikler, yeni ürünlerin araştırma laboratuvarlarından raflara hızla taşınması anlamına geliyormuş. Dondurulmuş yerine benzersiz bir şekilde soğutulmuş tavuk da hızlı bir şekilde soğutmalı mağaza tezgahlarına taşınmış ve her zaman 4 derece santigratta kalmış.1970 -1990 larda aniden konuklar, akşam yemeğine ne kadar az çaba harcadıklarından etkilenmişler. Yaşam tarzları hızla değişiyormuş. Daha fazla kadın işe gidiyormuş, bu yüzden şirkette onlara torbada kaynatılmış yemekler ve mikrodalgada akşam yemekleri gibi kaliteli, besleyici hazır yiyecekler sunarak işleri kolaylaştırmışlar. Ancak zaman sınırlı olsa bile, menünün olmaması gerektiği anlamına gelmiyormuş. Egzotik Çin ve Hint serileri, zamanın yeni seyahat fırsatlarını yansıtıyormuş. Tasarım departmanında da büyük değişiklikler oluyormuş. 1990-2010 arasında rekabet, artık her zamankinden daha iyi olmaları gerektiği anlamına geliyormuş ve tüm departmanlar, bunun gibi yeni ve geliştirilmiş ürünler yaratarak rollerini oynamışlar. İster inanın ister inanmayın, puding gıda teknolojisinin gerçek bir başarısıymış. Geliştirilmesi 18 ay sürmüş, asıl zorluk sosun etrafındaki sünger tarafından ıslatılmamasını sağlamakmış. Ancak başarı elde edilmiş ve sonuç müşteriler tarafından gerçek bir hit olmuş”. 2010 da Marks & Spencer önümüzdeki 130 yılı dört gözle bekliyor. Temel amacımız "Yaşamları İyileştirmektir. Her Gün ", şirket değerlerimiz “Yenilik, İlham, Dürüstlük ve Temas”tır. 



 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞAH DÖNEMİ İRAN ÇAY KUTUSU

  ŞAH DÖNEMİ İRAN ÇAY KUTUSU İran Malı Made in Iran Çay kutusu 10,5*13,5*12,5 cm boyutlarındadır.         Kapağında çay toplayan erkek işçi, yanlarında ise çay toplayan  kadın işçi resimleri olan, şah     dönemi  bayrağına ait aslan güneş ve taç armalı kutu. Aslan ve güneş simgesi gücü ve devamlılığı simgelemektedir. Kılıç zülfikara atıfta bulunmaktadır.

TOFFİFEE A HAZELNUT İN CARAMEL WİTH NOUGAT AND CHOCOLATE 400 Gr, TENEKE ŞEKERLEME VE ÇİKOLATA KUTUSU

TOFFİFEE A HAZELNUT İN CARAMEL WİTH NOUGAT AND CHOCOLATE 400 Gr TENEKE ŞEKERLEME VE ÇİKOLATA KUTUSU Alman malı Made in Germany      21,5*15*5cm boyutlarındadır. Kutunun kapağında kardan adam ile oynayan çocukların resmi ve ürünün adı Toffifee yazısı bulunmaktadır. Kutunun ön ve arka yüzünde fındıklı ürünün görseli ve Toffifee yazısı,  yanlarında ise ürünün adı Toffifee vardır. Altında ürünün adı olarak Toffifee, nugat ve çikolata ile karamelli kavrulmuş fındık, ürün görseli, ürünün içeriği, garanti yazısı, ithal eden Levpa Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. nin etiketi, 400 gram olduğu yazıları bulunmaktadır. Kutu yakın zamana aittir.                                                                                                                                                            1903'te August Storck, Werther’de şekerleme fabrikasını kurmuş ve sadece üç çalışanı ve bir tava kazanıyla başlamıştır. Üretimini kişisel olarak dolaşıp pazarlamıştır.İkinci Dünya Savaşı sonrasında yeniden

LADA NARODNİ PODNİK, TENEKE MALZEME KUTUSU

LADA NARODNİ PODNİK,  TENEKE MALZEME KUTUSU Çekoslavak malı Made in Czechoslovakia        15*7,5*4,5 cm boyutlarındadır. Yeşil renkli kutunun kapağında şirketin arması bulunmaktadır ve Lada Narodni Podnik (Ulusal Şirket), Made in Czechoslovakia yazılıdır. Kutu 1960 lara aittir.                                                                                    Lada Ulusal Şirket’i Çekoslavakya Sobeslav’da 1 Eylül 1919 da kurulmuştur. İkinci Dünya Savaşı sonrasında şirket büyümüş ve 1954 te Çekoslavakya’nın en büyük dikiş makinası fabrikası olmuştur. İlk zigzag makinanın üretimini gerçekleştirmiştir. 1960 larda fabrika 100.000 dikiş makinası üretmiştir. 1965 te Elitex ile birleşip bağımsızlığını kaybetmiştir ve 1972 de hükümet dikiş makinası üretimine son vermiştir. Bir dikiş makinesi fabrikası kurma fikri, Avusturya-Macaristan monarşisinin çöküşünden hemen sonra ortaya çıkmıştır. Savaştan önce Avusturya'nın başkentinde geçimini sağlayan birçok Çek, 1918'den sonra geri dönm