Ana içeriğe atla

CURIOUSLY QUALITY STRONG MİNTS 50 gr, TENEKE İLAÇ KUTUSU


CURIOUSLY QUALITY STRONG MİNTS 50 gr,  TENEKE İLAÇ KUTUSU

İngiliz malı

Made in England    

Kutular 6*9,5*2,5 cm boyutlarındadır. Kutuların kapağında St Michael ve Marks & Spencer başlıklarıyla, Curiously Qualıty Strong Mints yazılmıştır. 50 gramdır. Arkasında, Peppermints başlığı altında içindeki maddeler, besin değerleri, 50 gram olduğu ve Marks & Spencer tarfından İngiltere’de üretildiği yazılıdır. Kutu 1990 lı yıllara aittir.

Marks and Spencer plc (aynı zamanda M&S) merkezi İngiltere, Büyük Londra içerisindeki Westminster şehrinde bulunan bir perakendecilik şirketidir. Giyim, ev ürünleri ve lüks gıda ürünleri satışında hizmet veren şirket, 1884 yılında Michael Marks ve Thomas Spencer tarafından, İngiltere'nin Leeds şehrinde kurulmuştur. Şirket Kasım 2008'den itibaren Kellogg's Corn Flakes gibi markalı ürünler de satmaya başlamıştır. Şirket 1998 yılında, vergi öncesi karı £1 milyara ulaşan ilk İngiliz perakendeci olmuştur. Şirketin İngiltere çapında 852 mağazası bulunmasının yanı sıra, Hindistan'da 52, Türkiye'de 48, Rusya'da 37, Yunanistan'da 27, İrlanda'da 17, Fransa'da 14, Polonya'da 11, Macaristan'da 6, Finlandiya ve İspanya'da 5 mağazası vardır. O günler şöyle anlatılıyor;  “Bir kuruşun yapabilecekleri inanılmaz. Michael Marks'ın 1884'te Leeds'de ilk pazarını açarken kullandığı slogan, 'Fiyatı sorma, bu bir kuruş’muş. Daha basit olamazdı ve hem fikri hem de sıkı çalışması kısa sürede meyvesini vermiş. Ancak Michael, 1894'te Tom Spencer ile ortaklığa girdiğinde, şirket gerçekten şekillenmeye başlamış. Yaşam koşulları iyileştikçe büyüyor ve yenilikler yapıyorlarmış. Çoğu mağaza stoklarını tezgahların arkasında tutmasına karşın, M & S mağazaları müşterilerin incelemesi için her şeyi tepsilerde sergilemiş. 1914'te Birinci Dünya Savaşı'nın patlak vermesi aynı zamanda kaynakların sınırlı olduğu anlamına geliyormuş, bu yüzden insanlar eski kıyafetlerini güncellemek için sattığımız düğmelere, iğnelere ve iplere gerçekten ihtiyaç duyuyorlarmış.1920-1940 lı yıllar, perakendeciler dahil hiç kimse için kolay olmamış. Ancak uyum sağlayan şirketler hayatta kalmış. İç çamaşırları da dahil olmak üzere hayatın temellerini daha fazla satmaya başlamışlar. O zamandan beri sütyen, en ikonik ürünleri haline gelmiş ve şimdi her üç kadından biri M & S'den satın alınan birini giyiyormuş. Ancak bu dönemde bugün çalışma tarzlarını şekillendiren çok daha fazla şey olmuş.1940-1950 lerde, Savaşta daha da fazla zorlukla karşı karşıya kalmışlar. Mallarımı ve çalışanları azalmış ve mağazaları düşman ateşi altındaymış. Ve 1941'de 'Sivil Kıyafet Yapımı (Kısıtlama Emirleri)', her ürün için sadece 5 düğme, 2 cep ve 4 metre dikiş kullanabilecekleri anlamına geliyormuş. Özellikle her koşulda kaliteyi nasıl sunacakları konusunda çok şey öğrenmişler. 1950-1960 lar da Cazibe geri döndüğünde şikayet etmemiş ve ileriye bakmışlar. İyimserlik, Christian Dior 'Corolle' koleksiyonundan etkilenen yeni bir giyim tarzıyla özetlenmiş. Bu tarz Yeni Bakış olarak bilinmeye başlanmış, çünkü cüretkar formu daha önce görülmemiş ve muhtemelen buna izin verilmezmiş. 1960-1970 de Mini etekleri ve Beatles'ı unutun, önemli olan tavuklarmış. Bu belki de her şeyin mümkün göründüğü bir zamanmış. Gıda ve tekstildeki yenilikler, yeni ürünlerin araştırma laboratuvarlarından raflara hızla taşınması anlamına geliyormuş. Dondurulmuş yerine benzersiz bir şekilde soğutulmuş tavuk da hızlı bir şekilde soğutmalı mağaza tezgahlarına taşınmış ve her zaman 4 derece santigratta kalmış.1970 -1990 larda aniden konuklar, akşam yemeğine ne kadar az çaba harcadıklarından etkilenmişler. Yaşam tarzları hızla değişiyormuş. Daha fazla kadın işe gidiyormuş, bu yüzden şirkette onlara torbada kaynatılmış yemekler ve mikrodalgada akşam yemekleri gibi kaliteli, besleyici hazır yiyecekler sunarak işleri kolaylaştırmışlar. Ancak zaman sınırlı olsa bile, menünün olmaması gerektiği anlamına gelmiyormuş. Egzotik Çin ve Hint serileri, zamanın yeni seyahat fırsatlarını yansıtıyormuş. Tasarım departmanında da büyük değişiklikler oluyormuş. 1990-2010 arasında rekabet, artık her zamankinden daha iyi olmaları gerektiği anlamına geliyormuş ve tüm departmanlar, bunun gibi yeni ve geliştirilmiş ürünler yaratarak rollerini oynamışlar. İster inanın ister inanmayın, puding gıda teknolojisinin gerçek bir başarısıymış. Geliştirilmesi 18 ay sürmüş, asıl zorluk sosun etrafındaki sünger tarafından ıslatılmamasını sağlamakmış. Ancak başarı elde edilmiş ve sonuç müşteriler tarafından gerçek bir hit olmuş”. 2010 da Marks & Spencer önümüzdeki 130 yılı dört gözle bekliyor. Temel amacımız "Yaşamları İyileştirmektir. Her Gün ", şirket değerlerimiz “Yenilik, İlham, Dürüstlük ve Temas”tır. 



 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TJİNG LİANG YU ESSENTİAL BALM, TENEKE İLAÇ KUTULARI

TJİNG LİANG YU ESSENTİAL BALM,  TENEKE İLAÇ KUTULARI Çin malı Made in China     2,5 cm çapında ve 1 cm yüksekliğinde silindirik kutulardır. Kutuların kapağında cennet tapınağının resmi bulunmaktadır. Arkalarında Tjing Liang Yu Essential Balm yazılıdır.                                                                          Essential balm veya Tiger Balsamının  "her şeyi iyileştiren" bir ürün olduğu iddia ediliyor. Çin'de Fēng yóu jīng ( 风 油精 , lit. 'wind oil') veya Qīng liáng yóu ( 清凉 油 , lit. 'cool oil') olarak da bilinir. Tüm bu balsamlar veya yağlar, esas olarak mentol, kafur, karanfil yağı, nane yağı ve cajuput / okaliptüs yağından yapılan, cilde uygulanmak için pratik olarak aynı tür 'ısı ovucu' topikal preparatlardır. Orijinal Tiger Balm, Fujian doğumlu bitki uzmanı Aw Chu Kin (Hu Ziqin 胡子 钦 ) tarafından 1870'lerde Birma'da geliştirilmiştir.  

ŞAH DÖNEMİ İRAN ÇAY KUTUSU

  ŞAH DÖNEMİ İRAN ÇAY KUTUSU İran Malı Made in Iran Çay kutusu 10,5*13,5*12,5 cm boyutlarındadır.         Kapağında çay toplayan erkek işçi, yanlarında ise çay toplayan  kadın işçi resimleri olan, şah     dönemi  bayrağına ait aslan güneş ve taç armalı kutu. Aslan ve güneş simgesi gücü ve devamlılığı simgelemektedir. Kılıç zülfikara atıfta bulunmaktadır.

MELTEM ÇİKLET MEVLANA TÜRBESİ 60 Adet TENEKE ÇİKLET, SAKIZ KUTUSU

MELTEM ÇİKLET MEVLANA TÜRBESİ 60 Adet TENEKE ÇİKLET SAKIZ KUTUSU Türk malı Made in Turkey       10,5*17*5 cm boyutlarındadır. Kutunun kapağında Mevlana Türbesi görseli ve ürünün adı Meltem bulunmaktadır. Yan yüzleri çiçek motifleri ile süslenmiştir. Altında Meltem Çiklet Fabrikası İstanbul olarak şirketin adı ve adresi, ürünün içindeki maddeler, kutunun Yeşilel Kutu Sanayii tarafından üretildiği ve 60 adet olduğu yazılıdır. Türk Malı logosu vardır. Kutu 1960 lı yıllara aittir.