CURIOUSLY QUALITY STRONG MİNTS 50 gr,
İngiliz malı
Made in England
Kutular 6*9,5*2,5 cm boyutlarındadır. Kutuların kapağında St
Michael ve Marks & Spencer başlıklarıyla, Curiously Qualıty Strong Mints
yazılmıştır. 50 gramdır. Arkasında, Peppermints başlığı altında içindeki
maddeler, besin değerleri, 50 gram olduğu ve Marks & Spencer tarfından İngiltere’de
üretildiği yazılıdır. Kutu 1990 lı yıllara aittir.
Marks and Spencer plc (aynı zamanda M&S) merkezi
İngiltere, Büyük Londra içerisindeki Westminster şehrinde bulunan bir
perakendecilik şirketidir. Giyim, ev ürünleri ve lüks gıda ürünleri satışında
hizmet veren şirket, 1884 yılında Michael Marks ve Thomas Spencer tarafından,
İngiltere'nin Leeds şehrinde kurulmuştur. Şirket Kasım 2008'den itibaren Kellogg's
Corn Flakes gibi markalı ürünler de satmaya başlamıştır. Şirket 1998 yılında,
vergi öncesi karı £1 milyara ulaşan ilk İngiliz perakendeci olmuştur. Şirketin
İngiltere çapında 852 mağazası bulunmasının yanı sıra, Hindistan'da 52,
Türkiye'de 48, Rusya'da 37, Yunanistan'da 27, İrlanda'da 17, Fransa'da 14,
Polonya'da 11, Macaristan'da 6, Finlandiya ve İspanya'da 5 mağazası vardır. O
günler şöyle anlatılıyor; “Bir kuruşun
yapabilecekleri inanılmaz. Michael Marks'ın 1884'te Leeds'de ilk pazarını
açarken kullandığı slogan, 'Fiyatı sorma, bu bir kuruş’muş. Daha basit olamazdı
ve hem fikri hem de sıkı çalışması kısa sürede meyvesini vermiş. Ancak Michael,
1894'te Tom Spencer ile ortaklığa girdiğinde, şirket gerçekten şekillenmeye
başlamış. Yaşam koşulları iyileştikçe büyüyor ve yenilikler yapıyorlarmış. Çoğu
mağaza stoklarını tezgahların arkasında tutmasına karşın, M & S mağazaları
müşterilerin incelemesi için her şeyi tepsilerde sergilemiş. 1914'te Birinci
Dünya Savaşı'nın patlak vermesi aynı zamanda kaynakların sınırlı olduğu
anlamına geliyormuş, bu yüzden insanlar eski kıyafetlerini güncellemek için
sattığımız düğmelere, iğnelere ve iplere gerçekten ihtiyaç duyuyorlarmış.1920-1940
lı yıllar, perakendeciler dahil hiç kimse için kolay olmamış. Ancak uyum sağlayan
şirketler hayatta kalmış. İç çamaşırları da dahil olmak üzere hayatın temellerini
daha fazla satmaya başlamışlar. O zamandan beri sütyen, en ikonik ürünleri
haline gelmiş ve şimdi her üç kadından biri M & S'den satın alınan birini
giyiyormuş. Ancak bu dönemde bugün çalışma tarzlarını şekillendiren çok daha
fazla şey olmuş.1940-1950 lerde, Savaşta daha da fazla zorlukla karşı karşıya
kalmışlar. Mallarımı ve çalışanları azalmış ve mağazaları düşman ateşi
altındaymış. Ve 1941'de 'Sivil Kıyafet Yapımı (Kısıtlama Emirleri)', her ürün
için sadece 5 düğme, 2 cep ve 4 metre dikiş kullanabilecekleri anlamına
geliyormuş. Özellikle her koşulda kaliteyi nasıl sunacakları konusunda çok şey
öğrenmişler. 1950-1960 lar da Cazibe geri döndüğünde şikayet etmemiş ve ileriye
bakmışlar. İyimserlik, Christian Dior 'Corolle' koleksiyonundan etkilenen yeni
bir giyim tarzıyla özetlenmiş. Bu tarz Yeni Bakış olarak bilinmeye başlanmış,
çünkü cüretkar formu daha önce görülmemiş ve muhtemelen buna izin verilmezmiş.
1960-1970 de Mini etekleri ve Beatles'ı unutun, önemli olan tavuklarmış. Bu
belki de her şeyin mümkün göründüğü bir zamanmış. Gıda ve tekstildeki
yenilikler, yeni ürünlerin araştırma laboratuvarlarından raflara hızla
taşınması anlamına geliyormuş. Dondurulmuş yerine benzersiz bir şekilde
soğutulmuş tavuk da hızlı bir şekilde soğutmalı mağaza tezgahlarına taşınmış ve
her zaman 4 derece santigratta kalmış.1970 -1990 larda aniden konuklar, akşam
yemeğine ne kadar az çaba harcadıklarından etkilenmişler. Yaşam tarzları
hızla değişiyormuş. Daha fazla kadın işe gidiyormuş, bu yüzden şirkette onlara
torbada kaynatılmış yemekler ve mikrodalgada akşam yemekleri gibi kaliteli,
besleyici hazır yiyecekler sunarak işleri kolaylaştırmışlar. Ancak zaman
sınırlı olsa bile, menünün olmaması gerektiği anlamına gelmiyormuş. Egzotik Çin
ve Hint serileri, zamanın yeni seyahat fırsatlarını yansıtıyormuş. Tasarım
departmanında da büyük değişiklikler oluyormuş. 1990-2010 arasında rekabet,
artık her zamankinden daha iyi olmaları gerektiği anlamına geliyormuş ve tüm
departmanlar, bunun gibi yeni ve geliştirilmiş ürünler yaratarak rollerini
oynamışlar. İster inanın ister inanmayın, puding gıda teknolojisinin gerçek bir
başarısıymış. Geliştirilmesi 18 ay sürmüş, asıl zorluk sosun etrafındaki sünger
tarafından ıslatılmamasını sağlamakmış. Ancak başarı elde edilmiş ve sonuç
müşteriler tarafından gerçek bir hit olmuş”. 2010 da Marks & Spencer
önümüzdeki 130 yılı dört gözle bekliyor. Temel amacımız "Yaşamları
İyileştirmektir. Her Gün ", şirket değerlerimiz “Yenilik, İlham, Dürüstlük ve
Temas”tır.
Yorumlar
Yorum Gönder